پرتو پدیده رایمون پرتو پدیده رایمون .

پرتو پدیده رایمون

انواع لنز دستگاه لیزری و کاربردهای آن

انواع لنز دستگاه لیزری و کاربردهای آن
لنزهای دستگاه لیزر یکی از قطعه های بسیار مهم در دستگاه لیزر می‌باشد که انواع مختلفی دارد که برای برش و حکاکی متریال های مختلف بکار می‌رود. کاربرد لنز دستگاه برش لیزر برای متمرکز کردن پرتوهای خروجی از تیوب لیزر در یک نقطه استفاده می‌شود. لنزهای دستگاه برش لیزر شامل لنز ۵/۲ اینچ ، ۵/۱ اینچ ، ۲ اینچ و ۴ اینچ هستند که هرچقدر اینچ آن پایین تر باشد، قطر برش در دستگاه لیزر غیرفلزات کمتر است.

از لنزهای لیزری CO۲ هم برای برش و هم برای حکاکی در دستگاه برش لیزرco۲ غیر فلزات استفاده می‌شوند.

لنزهای لیزری غیر فلزی برای برش متریال هایی مانند چوب، چرم، کاغذ، پلکسی ، نمد، موکت، فیبر، یونولیت، ام دی اف و… کارایی دارد.

همچنین این لنز برای حکاکی روی انواع سطوح غیر فلزی مثل تولید مهر، حکاکی روی سنگ قبر، صنایع دستی و … قابل استفاده می‌باشد.

 

                                                   

یکی از برندهای معتبر در تولید لنز دستگاه لیزر، برند توسیکس می‌باشد که این لنز فاقد امواج UV است و باعث کاهش مصرف انرژی در دستگاه میشود و طول عمر آن بیش از ۲۵۰۰۰ ساعت است.

آشنایی بیشتر با لنز دستگاه حکاکی و برش لیزر
فاصله کانونی که تعیین‌کننده نقطه تمرکز و شدت پرتو لیزر میباشد و هرچه فاصله کانونی بلندتر باشد امکان برش عمیق‌تر و تمرکز بهتر بر روی مواد ضخیم‌تر را فراهم می‌کند. هرچه کیفیت لنز بالاتر باشد، تمرکز بهتر پرتو را فراهم می‌کند که برش‌ها و حکاکی‌های تمیزتر و دقیق تری را ایجاد کند. لنزهایی که کیفیت کمتر یا آسیب‌دیده دارند باعث انحراف پرتو و کاهش کیفیت برش می‌شوند.

شرایط نگهداری از لنز دستگاه لیزر
تمیزکاری مرتب با دستمال‌های مخصوص و غیر ساینده برای محافظت از عملکرد و شفافیت لنز ضروری می‌باشد چون آلودگی‌های ایجاد شده روی لنز انرژی لیزر را جذب میکند و باعث کاهش کارکرد لنز می‌شود. هنگام تمیز کردن یا تنظیم لنز باید از دستکش های مناسب استفاده کرد تا از انتقال هرگونه گرد و غبار، لکه یا چربی روی لنز جلوگیری شود.

                                                        

هنگام خرید لنز برای دستگاه برش لیزر برای دستیابی به نتیجه بهتر، باید به مواردی توجه کرد تا مناسب ترین لنز را برای برش و حکاکی بهتر و دقیق تر بکار گرفت:

میزان قدرت لیزر
نوع مواد مصرفی و ضخامت مواد اولیه (متریال)
جزییات طرح گرافیکی مورد نظر
همه قطعات دستگاه لیزر برای خود عمر مشخصی دارند و لنز هم پس از مدتی مصرف، عمر استفاده از آن کاهش می‌یابد. شما می‌توانید تمامی قطعات دستگاه برش لیزر را از شرکت پرتو پدیده رایمون خرید کنید.

از مهمترین عللی که موجب کاهش عمر لنز دستگاه لیزر می‌شود
۱- به موقع تمیز نکردن لنز
اگر لنز دستگاه به موقع تمیز نشود، دمای لنز افزایش پیدا کرده و باعث تغییر دما و در نهایت ترک خوردگی لنز دستگاه می‌شود. لنز دستگاه را دائما باید با پارچه‌ای نرم و مناسب تمیز نگهداشت.

۲- جلوگیری از برخوردکردن نور لیزر به مرکز لنز
اگر این برخورد  با لوله هد صورت گیرد،  لوله گرم می شود و دمای بالای آن موجب شکستگی لنز خواهد شد.

۳- نبود خروجی هوا در هد لیزر
خاموش بودن یا قطع شدن پمپ هوا باعث می‌شود دما داخل لوله هد بالا رفته و موجب شکستن یا ترک خوردن لنز می‌شود.

جهت اطلاعات بیشتر و یا خرید لنز دستگاه با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


برچسب: لنز دستگاه برش لیزر، قیمت دستگاه برش لیزر، قیمت لنز دستگاه برش لیزر، قطعات دستگاه برش لیزر، قیمت قطعات دستگاه برش لیزر، تیوب لیزر رسی، قیمت تیوب لیزر،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تیر ۱۴۰۳ساعت: ۱۲:۳۲:۰۵ توسط:غزاله علیزاده موضوع: دستگاه برش لیزر خانگی نظرات (0)