پرتو پدیده رایمون پرتو پدیده رایمون .

پرتو پدیده رایمون

کار با دستگاه برش لیزر چوب در خانه


 

چگونه می توان متریال‌های چوب را در خانه با لیزر حکاکی و برش داد؟
دستگاه برش لیزرچوب یک ابزار برقی خودکار است که به راحتی می تواند چوب نرم و چوب سخت را با پرتو لیزر پر انرژی حکاکی و برش دهد، این دستگاه دارای کیفیت پرتو عالی، قدرت پایدار، عملکرد قابل اعتماد، بدون مواد مصرفی، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری و عمر طولانی است. عملیات راحت، ماشینکاری انعطاف پذیر این دستگاه باعث شده مانند یک شریک خوب برای صنایع دستی چوبی شخصی‌سازی شده، هنرها، نشانه‌ها، آرم‌ها، حروف، جعبه‌ها، هدایایی با تخته سه لا، بامبو یا ام دی اف باشد.

حداکثر عمق دستگاه برش لیزر co۲ به مواد چوب و قدرت لیزر بستگی دارد. اگر چوب خیلی ضخیم باشد، می‌توانید سرعت برش را کم کنید، اما ممکن است باعث سوختن چوب شود. برای عملیات خاص سعی کنید از لنزهای سایز بزرگ استفاده کنید و از روش برش مکرر استفاده کنید. بعد از حکاکی لیزری چوب، عموماً احساس سوزش با رنگ پایه چوب و زیبایی هنری اصیل وجود دارد. سایه رنگ به قدرت لیزر و سرعت حکاکی بستگی دارد. اما برخی از چوب‌ها نرم‌تر هستند و به هر حال نمی‌توانید رنگ آن را تغییر دهید. برای رنگ‌آمیزی محصول نهایی می‌توان از رنگ‌های اکریلیک استفاده کرد.


 
مرحله ۱: خرید دستگاه برش لیزری یا حکاکی لیزری برای چوب
دستگاه لیزر CO۲ را می‌توان به توان‌های لیزر مختلف، انواع میز، اندازه میز و برخی از قطعات اختیاری مانند نصب روتاری، میز بالا به پایین و … مجهز کرد.

البته دستگاه لیزر CO۲ خانگی و تمام ورق می‌تواند تمام کارهای حکاکی و برش را با توجه به توان لیزر انجام دهد.

مرحله ۲: تنظیم حکاکی یا برش لیزری برای چوب
دستگاه لیزر CO۲ شما باید دارای تنظیمات پیشنهادی برای حکاکی یا برش مواد مختلف و ضخامت‌های مختلف باشد. همچنین باید بتوانید این تنظیمات را در رایانه یا دستگاه لیزر خود بارگیری کنید و آنها را به عنوان تنظیمات از پیش تعیین شده ذخیره کنید. مطمئن شوید که فایل‌ها را چیزی نام‌گذاری کنید که منطقی باشد تا بتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید. بنابراین دفعه بعد که نیاز به حکاکی روی چوب جامد یا برش تخته سه لا ضخیم دارید، فقط می‌توانید پیش‌تنظیمات آن‌ها را پیدا کرده و بارگذاری کنید.

مرحله ۳: تهیه فایل‌های برش حکاکی لیزری برای چوب
برای حکاکی و برش لیزری از فایل‌های وکتور و فایل‌های بیت‌مپ استفاده می‌شود. فایل‌های برداری فرمول‌های ریاضی تعیین خطوط، دایره ها و … هستند که توسط اتوکد، illustrator، Inkscape یا CorelDRAW ایجاد می‌شوند. فایل‌های بیت مپ مجموعه‌ای از پیکسل‌های مجزا هستند که شامل فایل‌های Adobe Photoshop، عکس‌های دیجیتال، JPG و غیره می‌شود. با دستگاه برش لیزری CO۲، می‌توانید با فایل‌های برداری یا بیت مپ حکاکی کنید، فقط می‌توانید با یک فایل برداری برش دهید.

مرحله ۴: تست حکاکی لیزری برش چوب
حتی زمانی که پیش تنظیمی برای حکاکی و برش دارید، باید قبل از شروع پروژه نهایی یک تست انجام دهید. سپس می‌توانید ببینید که آیا قبل از شروع کار کامل نیاز به افزایش یا کاهش قدرت لیزر دارید یا نه. هیچ چیز بدتر از این نیست که مواد را از لیزر بیرون بیاورید و بفهمید که تا آخر حکاکی نشده یا بریده نشده است.

مرحله ۵: شروع پروژه‌های برش چوب یا حکاکی نهایی با لیزر
تمام کارهای مقدماتی انجام شده و می‌توانید پروژه‌های برش و حکاکی لیزری خود را شروع کنید.

نکات:

۱. حکاکی لیزری به این معنی است که هد لیزر از چپ به راست در سراسر منطقه کار حرکت می‌کند و تا زمانی که پروژه را حکاکی کند تکرار می‌شود. برش لیزری به این معنی است که پرتو لیزر فقط خطوط طرح‌های برش لیزر را ردیابی می‌کند.

۲. انواع چوب برای برش حکاکی لیزری عبارتند از: چوب نرم، چوب سخت، چوب مخروطی، روکش، تخته سه لا، ام دی اف (تخته فیبر چگالی متوسط).

مرحله ۶: هشدارها 
هنگام کار با دستگاه برش و حکاکی لیزری، باید به برخی هشدارها و احتیاط ها توجه کنید.

۱. دستگاه برش حکاکی لیزری باید با استفاده از سیم مسی به زمین ارت متصل شود. همچنین توصیه می‌شود قاب دستگاه برش حکاکی لیزری را با سیم مسی به قاب کامپیوتر متصل کنید.

۲. اجازه دهید آب برای چند دقیقه به گردش درآید تا اجزای فلزی و شیشه ای با دمای جدید سازگار شوند.

۳. دمای آب خنک کننده باید از ۵ ℃ تا ۲۵ ℃ باشد. دمای آب را اغلب چک کنید تا مطمئن شوید که دما گرم نمی‌شود.

۴. در حین انجام تراز، از سیستم کنترل برای حرکت دادن هر محور … استفاده کنید یا سیم‌های موتور را از تقویت کننده ها جدا کنید. حرکت دستی محور با سیم‌های موتور متصل می‌تواند باعث فیدبک الکتریکی به تقویت کننده شود و باعث آسیب به قطعات الکتریکی داخل شود.

۵. حتماً دستورالعمل نصب تیوب لیزر را به دقت دنبال کنید.

۶. مواد قابل اشتعال را در دستگاه لیزر قرار ندهید. در صورت استشمام گاز قابل اشتعال در هوا از لیزر استفاده نکنید.

۷. قبل از تراز کردن مناسب پرتو لیزر سعی نکنید برش یا حکاکی کنید.

۸. از یک برنامه نگهداری مناسب برای تمیز کردن و روغن کاری دستگاه لیزر پیروی کنید.

۹. لنز و آینه‌ها را تمیز نگه دارید.

۱۰. دستگاه حکاکی و برش لیزری را با فشردن توقف اضطراری روشن کنید، نور داخلی را تست کنید، سپس دکمه توقف اضطراری را رها کنید تا کل برق دستگاه فعال شود.

۱۱. منبع تغذیه، اجزای الکتریکی و تمام سیم ها باید خشک بمانند.

اگر بعد از خواندن مقاله بالا تصمیم به خرید دستگاه برش لیزر چوب گرفتید، شرکت پرتو پدیده رایمون تولیدکننده تخصصی دستگاه برش لیزر تمام ورق و خانگی با بالاترین کیفیت همراه با یکسال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش است. همچنین تامین کننده انواع قطعات دستگاه برش لیزر فلزات و غیرفلزات نیز است. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.


برچسب: دستگاه برش لیزر چوب، دستگاه برش لیزر ام دی اف، خرید دستگاه برش لیزر چوب، قیمت دستگاه برش لیزر چوب، دستگاه برش لیزری، دستگاه برش و حکاکی لیزر چوب،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ شهریور ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۴:۲۹ توسط:غزاله علیزاده موضوع: دستگاه برش لیزر خانگی نظرات (0)