پرتو پديده رايمون پرتو پديده رايمون .

پرتو پديده رايمون

راهنماي انتخاب دستگاه فايبر ماركينگ

انتخاب درست دستگاه فايبر ماركينگ
در اين مقاله با راهنماي جامع ما دستگاه فايبر ماركينگ ايده آل خود را پيدا كنيد. آيا به دنبال بهترين فايبر ماركينگ براي كار خود هستيد؟ اين مقاله براي شماست.

دستگاه‌هاي حكاكي فايبر ماركينگ در كنار دستگاه‌هاي برش ليزر فلزات و غيرفلزات به ابزار كاربردي براي توليدكنندگان تبديل شده‌اند.

در اينجا ما تمام جنبه هاي مهم سيستم مارك ليزر فيبر و نحوه مناسب بودن آن را مورد بحث قرار خواهيم داد. صنايع پزشكي، توليدي و ساير صنايع مي توانند از اين دستگاه براي كاربردهاي مختلف استفاده كنند. همچنين براي شركت‌هايي كه به دنبال كارايي بالاتر هستند، بهترين است. بنابراين، براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ، با ما همراه باشيد.


دستگاه فايبر ماركينگ چيست؟
حكاكي با دستگاه فايبر ماركينگ تكنيكي است كه با استفاده از نور ليزر فايبر بر روي اقلام اثر مي گذارد.

دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ از انرژي متمركز انرژي نور استفاده مي كند و آن را به پرتو ليزر تبديل مي كند. اين پرتو از يك عدسي عبور مي كند كه به نور كمك مي كند تا روي كل محيط متمركز شود. پرتو ليزر متمركز هنگام عبور از هر سطحي علائم مشخصي ايجاد مي كند. توجه داشته باشيد كه سطوح مختلف مواد، طول موج‌هاي متفاوتي از نور را جذب مي كنند.

دستگاه فايبر ماركينگ چگونه كار مي كنند؟
دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ از يك پرتو متمركز نور براي حكاكي سطوح استفاده مي كنند. هنگامي كه نور روي سطح آيتم مي افتد، ظاهر و خواص مواد را تغيير مي دهد.

اين پرتو فقط يك سطح خاص را هدف قرار مي دهد و به سيستم حكاكي ليزري اجازه مي دهد تا علائم با كيفيت بالا، دقيق و با كنتراست بالا ايجاد كند كه به راحتي روي هر سطحي اسكن يا خوانده مي شود. اين ويژگي فايبر ماركينگ را به دستگاهي ايده‌آل در جايي كه ماندگاري و دقت مهم تبديل مي‌كند.

مزاياي دستگاه هاي فايبر ماركينگ
۱. اثربخشي
دستگاه‌هاي حكاكي فايبر ماركينگ علائمي ايجاد مي كنند كه به دليل تغييرات محيطي، گذشت زمان يا ساير عناصر محو نمي‌شوند. تغيير اثر علامت گذاري چالش برانگيز است و عملكرد ضد جعل عالي دارد. به همين دليل است كه ماشين‌هاي فايبر ماركينگ براي خودروسازي و صنايع ديگر بسيار عالي عمل مي‌كنند، جايي كه توليدكنندگان بايد طرح دقيق را ارائه دهند.

 

۲. فرآيند غير تماسي
اين دستگاه حامل انرژي ليزرهاي فايبر پرتويي با طول موج يكنواخت است. در هنگام تابش بر سطح هر ماده اي، هيچ تنش مكانيكي ايجاد نمي كند. به همين دليل است كه به هيچ وجه خواص مكانيكي مواد مورد استفاده شما را تحت تأثير قرار نمي‌دهد. همچنين آلودگي صوتي و مواد شيميايي را از بين مي برد. بنابراين، شما يك حك مرتب و تميز را ميبينيد.

۳. كيفيت و دقت بالا
دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ يك دستگاه حكاكي بسيار دقيق است. اين دستگاه از فناوري ليزري با دقت بالا براي ارائه دقت در سطح ميكرو استفاده مي‌كند و نتايج حكاكي دقيق و دقيق را تضمين مي كند.
همچنين مركز پرتو خروجي دستگاه ۱۰۶۴ نانومتر است. الگوي نقطه‌اي اين ماشين‌ها عالي است و قطر نقطه متمركز معمولاً حدود ۲۰ ميلي متر است. جداي از آن، تك خط نازك تر است و زاويه واگرايي ۱/۴ است.

از اين رو، مي تواند پردازش بسيار ظريف و دقيقي را ارائه دهد. وقتي صحبت از كيفيت علامت گذاري دستگاه به ميان مي آيد، اطلاعات متني مشخص شده توسط ليزر دائمي و واضح است و از بين نمي رود يا محو نمي شود.

نكات مهم هنگام انتخاب دستگاه فايبر ماركينگ
انتخاب يك دستگاه فايبر ماركينگ مناسب مي تواند تفاوت زيادي در توليد شما ايجاد كند. همچنين سودآوري پروژه را تعيين مي‌كند. در اينجا چند فاكتور وجود دارد كه هنگام انتخاب بايد در نظر بگيريد.

۱. سازگاري مواد
اولين چيزي كه بايد در نظر بگيريد نوع ماده مورد نياز براي حكاكي است. دو نوع مواد وجود دارد: مواد غير آلي و مواد آلي. مواد آلي مانند پلاستيك، شيشه، محصولات كاغذي و چوب هستند. براي هر دو ماده مي توانيد از دستگاه فايبر ماركينگ استفاده كنيد. البته براي حكاكي متريال‌هاي غيرفلز مي‌توانيد از دستگاه‌هاي برش ليزر غير فلزات co۲ هم استفاده نماييد.

۲. علامت گذاري سرعت و دقت
سرعت حكاكي يكي از عوامل اصلي است كه بايد در نظر بگيريد. سرعت به طور مستقيم با قدرت منبع تغذيه فيبر نوري متناسب است. بنابراين، هرچه قدرت ليزر بيشتر باشد، سرعت بيشتري را مي‌توانيد انتظار داشته باشيد.

اين بدان معناست كه شما بايد يك ليزر ۳۰ واتي انتخاب كنيد كه مي تواند عمق حكاكي عميق ۰.۳ ميلي متري را با سرعت بيش از ۴۰۰۰ ميلي متر در ثانيه به شما ارائه دهد و نتايج عالي را به شما ارائه دهد. بنابراين، اگر مي خواهيد با سرعت بالا حكاكي كنيد، بايد به دنبال ليزر فيبر نوري با توان ۳۰ وات باشيد. با استفاده از اين دستگاه مي توانيد انتظار داشته باشيد كه نتايج دقيقي نيز بدست آوريد.

۳. قدرت پرتو ليزر
هرچه ليزر قدرتمندتر باشد، فرآيند سريعتر خواهد بود. شما بايد نوع زمان چرخه خود را براي عمليات تعيين كنيد. اگر به زمان هاي چرخه كوتاه نياز داريد، ماشين‌هاي با قدرت بالاتر بهترين گزينه هستند. اما اگر نه، مي توانيد دستگاه هاي حكاكي ليزري كم مصرف را انتخاب كنيد.

۴. سهولت استفاده و نگهداري
استفاده از دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ بايد آسان باشد. خواه يك كسب و كار كوچك يا يك شركت بزرگتر به آن نياز داشته باشد، استفاده ساده و آسان براي سرعت بخشيدن به كمبود در بخش خط توليد ارائه مي دهد. بايد داراي ويژگي هاي قابل درك و فرآيند عملياتي ساده باشد.

علاوه بر اين، شما بايد تعمير و نگهداري را در نظر بگيريد. چند بار نياز به ارزيابي يا تعمير دستگاه داريد؟ آيا نياز به نگهداري و نظافت منظم داريد؟ و چقدر براي شما هزينه خواهد داشت؟ اين به شما كمك مي كند ماشين مناسبي را انتخاب كنيد كه تعمير و نگهداري پاييني دارد.

۵. كيفيت پرتو و اتصال الكتريكي
ليزر با كيفيت پرتو بالاتر مي تواند سطوح را بسيار سريعتر، با كيفيت بهتر و وضوح بهتر حكاكي كند. دستگاه‌هاي حكاكي ليزري با كيفيت پرتو بهتر مي توانند اندازه نقطه نوري متمركز كمتر از ۲۰ ميكرون ايجاد كنند.

مانند ساير تجهيزات الكتريكي، اگر دستگاه نتواند الزامات محل شما را برآورده كند، ممكن است براي نصب آن هزينه پرداخت كنيد. علاوه بر اين، به اين نگاه كنيد كه آيا اتصال الكتريكي دستگاه داراي محدوديت الكتريكي است يا خير. اين به شما كمك مي كند تا در هنگام استفاده از آن اقدامات احتياطي را انجام دهيد.

اگر بعد از خواندن اين مقاله بفكر خريد دستگاه فايبر ماركينگ باكيفيت و اقتصادي افتاديد، شركت پرتو پديده رايمون توليدكننده تخصصي انواع دستگاه برش ليزر و تامين كننده قطعات آن است. براي اطلاعات بيشتر و اطلاع از شرايط فروش با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


برچسب: دستگاه فايبر ماركينگ، فايبر حكاكي، خريد دستگاه حكاكي فايبر ماركينگ، قيمت دستگاه فايبر حكاكي، فايبر ماركينگ، خريد فايبر ماركينگ، دستگاه حكاكي ليزر، دستگاه برش ليزر طلا،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۰۹:۱۸ توسط:غزاله عليزاده موضوع: دستگاه برش ليزر خانگي نظرات (0)

دستگاه برش ليزر چرم و پارچه

 
دستگاه‌هاي برش و حكاكي ليزري تكنولوژي نوين و بسيار پيشرفته براي برش و حكاكي با استفاده از نرم افزارهاي مخصوص است كه انواع برش‌هاي پيچيده و طرح‌هاي متنوع را با سرعت بالا، كيفيت عالي، دقت زياد و ميزان خطاي كمتر روي چرم و پارچه اجرا مي‌كند. دستگاه برش ليزر چرم كاربردهاي بسيار متنوعي دارد و چون امروزه سرعت و كيفيت كار از اهميت بالايي برخوردار است، برش و حكاكي روي چرم و پارچه هم توسط دستگاه هاي ليزري انجام مي‌شود.

اين دستگاه قابليت اين را دارد كه سخت‌ترين و پيچيده‌ترين طرح‌ها را در كمترين زمان ممكن روي چرم و پارچه حاصل كند و در سريع ترين زمان برش و حكاكي را انجام دهد. چون در گذشته اين كار بصورت سنتي و دستي با استفاده از تيغ و قيچي صورت ميگرفته سرعت و كيفيت بالايي نداشته و روند توليد را بسيار كند ميكرده است. درصورتي كه دستگاه‌هاي برش ليزري به روند توليدات سرعت بخشيده است.

جدا از ميزان اهميت سرعت بخشيدن در توليد، استفاده از دستگاه‌هاي برش و حكاكي ليزري باعث مي‌شود نتيجه كار هم بسيار تميز و مرتب تر از روش‌هاي دستي حاصل شود. چون چرم و پارچه انواع مختلفي دارد، داراي ضخامت‌هاي متنوع است و هر نوعي از آن براي برش و حكاكي نياز به قدرت و توان مخصوص به خود را دارد.

در صنعت‌هاي مرتبط با چرم و پارچه ، با استفاده از دستگاه‌هاي ليزري غير فلزات طرح‌هاي بسيار پيچيده و ظريف را مي‌توان روي چرم و پارچه اجرا نمود. براي توليد محصولات چرمي، برش چرم و پارچه، ثبت برند و لوگو روي محصولات، برش طرح‌هاي متنوع و … مي‌توان ازاين دستگاه استفاده كرد.

دستگاه ليزري، براي برش و حكاكي از نرم افزار استفاده مي‌كند و قبل از اين كه شروع به كار كند با توجه به نوع متريال، ضخامت آن و الگوي مورد نظر تنظيم مي‌شود و در نهايت توسط پرتو ليزر ايجاد شده كه تماس مستقيمي هم با متريال ندارد ، آن را برش و يا حكاكي را بر روي آن پياده ميكند.


 
مراحل حكاكي با دستگاه ليزر روي چرم
براي شروع حكاكي ليزري روي چرم ابتدا متريال مورد نظر را روي ميز دستگاه قرار مي‌دهيم. ميز مناسب اين نوع از متريال ها هم ميز لانه زنبوري (HoneY COMB)  مي‌باشد كه چرم بر روي آن بدون هيچ فشار و يا دخالت دستي ثابت مي‌ماند و سپس تنظيمات دستگاه كه صورت گرفت، دستگاه با قدرت تنظيم شده و تابش اشعه ليزري روي چرم آن را برش داده يا حكاكي مورد نظر را روي آن اجرا ميكند. محصول نهايي هم با توجه به نوع چرم، تنظيمات اوليه دستگاه، كيفيت قطعات، تنظيم بودن آينه‌ها، تميزي لنز و قدرت دستگاه بستگي دارد. حكاكي روي چرم با دستگاه برش ليزر چرم خانگي كاربردهاي زيادي را در صنعت چرم دارد چون هر طرحي را مي‌توان بر روي آن نقش بست و هر محصول چرمي را با ثبت لوگو و برند مختص به خود به مشتريان ارائه داد.

 

كاربردهاي دستگاه برش و حكاكي ليزري چرم
كارايي در صنايع مختلف مانند

مبلمان سازي
خودرو سازي
زيورآلات
پوشاك
صنايع دستي
دكوراسيون و …
برش و حكاكي روي انواع مختلفي از چرم طبيعي و مصنوعي ، در ضخامت‌هاي مختلف
برش و حكاكي روي چرم براي توليد انواع محصولات چرمي مثل

البسه
جاسوئيچي
كيف
كفش
صندل
كمربند
كلاه
دستكش
كيف
كاور موبايل
سررسيد
زيورآلات
كاورهاي چرمي ادكلن و …
چاپ طرح‌هاي پيچيده و مورد نظر ، با ظرافت بالا روي انواع البسه و پوشاك و ثبت برند (لوگو) روي محصولات

حك انواع طرح ها و الگوهاي مختلف روي مبل ، رومبلي ها ، محصولات چرمي داخل خودرو

انجام حكاكي روي جلد كتاب ، سررسيد ، فولدرهاي چرمي و جعبه هاي چرمي خودكار و …

چاپ طرح بر روي وسايل تزئيني و دكوري چرمي ، توليد كارهاي تبليغاتي و چاپ لوگو


 
مزاياي استفاده از دستگاه برش و حكاكي ليزري روي چرم
دستگاه برش ليزري به دليل عدم تماس مستقيم با متريال چرم و پارچه و استفاده از توان و قدرت قابل تنظيم هم در برش دقيق و ظريف چرم و پارچه تاثير دارد و هم ميزان سوختگي و تغيير رنگ حاصل از برش را به حداقل مي‌رساند و تاثير زيادي در تميزي و ظاهر محصول نهايي دارد و در بافت چرم تغييري ايجاد نمي‌كند. پس به طور كلي از مزاياي اين دستگاه ميتوان به موارد زير اشاره كرد:

۱-توليد محصولات با سرعت بالا و كمترين زمان ممكن

۲-توليد محصول با بالاترين ميزان دقت و ظرافت

۳-كمترين ميزان خطا در هنگام برش يا حكاكي

۴-برش صاف و منظم روي چرم و پارچه

۵-عدم تماس دستگاه ليزر حين انجام برش يا حكاكي با متريال

 ۶-كاهش سوختگي و پوسته شدن ناشي از اشعه ليزر تا جاي ممكن

۷-حكاكي الگوها و طرح هاي متنوع و دلخواه و ثبت لوگو روي محصولات

كاربردهاي دستگاه برش و حكاكي ليزري بر روي پارچه
برش و حكاكي طرح هاي مختلف و دلخواه بر روي انواع البسه مثل مانتو، كاپشن، پيراهن، كت و شلوار، شال و روسري و …
برش و حكاكي ليزري روي انواع پارچه ، ملحفه ، روبالشي و رو تختي
 برش انواع پرده و ايجاد طرح هاي متنوع روي آن ، انواع رو ميزي‌هاي پارچه اي
برش و حكاكي روي پارچه هاي رو مبلي
حكاكي بر روي تابلوهاي تزئيني پارچه اي و …
مزاياي استفاده از دستگاه برش و حكاكي ليزري روي پارچه
۱-برش و حكاكي ليزري بر روي پارچه را با دقت و سرعت بالا انجام ميدهد.

۲-اين دستگاه قابليت بالايي براي برش و حكاكي در طرح ها و الگوهاي مختلف و پيچيده را بر روي پارچه دارد. حتي ميتوان طرح مورد نظر را با استفاده از نرم افزار طراحي و با دستگاه ليزر آن را روي متريال مورد نظر اجرا كرد.

۳-كار كردن با اين دستگاه بسيار ساده و آسان است كه تاثير زيادي كه در توليد انبوه دارد و سرعت توليد محصولات را بالا ميبرد.

۴-استفاده از اين دستگاه به دليل برش ليزري دقيق و كمترين خطا از هدر رفتن مواد اوليه هم جلوگيري ميكند.

۵-يكي از مهمترين مزاياي دستگاه برش و حكاكي ليزري اين است كه تنظيمات دستگاه قابل تغيير مي‌باشد و با توجه به نوع پارچه، جنس و ضخامت آن، قدرت و توان ليزر دستگاه را تنظيم نموده و بعد روي آن اجرا ميكند.

۶-اين دستگاه براي برش هيچ نيازي به قالب و تجهيزات در اندازه هاي متفاوت ندارد.

۷-دستگاه ليزر براي حكاكي روي پارچه از هيچ گونه رنگ و جوهري استفاده نميكند و همين امر طرح و الگوي ايجاد شده روي پارچه را ماندگارتر ميكند.

نكات مهم در برش حكاكي ليزري روي پارچه
 براي برش پارچه بهتر است از پايين ترين قدرت دستگاه ليزر استفاده كرد و بالعكس براي حكاكي بايد سرعت دستگاه را بيشتر كرد و دستگاه را طوري تنظيم كنيد كه انجام حك خيلي عميق صورت نگيرد. چون پارچه از متريال هاي نرم و ناسبتا نازك ميباشد كه انجام برش و حكاكي بر روي آن بايد با دقت بالا صورت گيرد. بهتر است پارچه هاي خيلي نرم و نازك را زير اشعه ليزر قرار ندهيد چون زير اشعه ميسوزد و اصلا قابليت حكاكي را ندارند. مثل پارچه هايي كه حوله و پشمي هستند و به دليل بافت نرمي كه دارند زير اشعه ليزر ميسوزند.

اين كه متريال مورد نظر شما قابليت اين را دارد كه برش و حكاكي رو آن را با دستگاه ليزر انجام داد يا نه بايد تست روي آن انجام شود كه كارشناسان متخصص در شركت PNC رايمون تست هر متريالي را براي مشتريان انجام ميدهند.

دستگاه‌هاي برش ليزر مناسب براي برش چرم و پارچه شما دستگاه ۱۴۹۰ و دستگاه برش ليزر تمام ورق توليد شركت پرتو پديده رايمون هستند.


برچسب: دستگاه برش ليزر چرم و پارچه، خريد دستگاه برش ليزر چرم، قيمت دستگاه برش ليزر چرم، دستگاه برش ليزر co2، دستگاه برش ليزر غير فلزات، دستگاه برش ليزر چرم، دستگاه برش ليزر چرم خانگي، دستگاه ليزر چرم صنعتي،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۱:۴۱ توسط:غزاله عليزاده موضوع: دستگاه برش ليزر خانگي نظرات (0)

كار با دستگاه برش ليزر چوب در خانه


 

چگونه مي توان متريال‌هاي چوب را در خانه با ليزر حكاكي و برش داد؟
دستگاه برش ليزرچوب يك ابزار برقي خودكار است كه به راحتي مي تواند چوب نرم و چوب سخت را با پرتو ليزر پر انرژي حكاكي و برش دهد، اين دستگاه داراي كيفيت پرتو عالي، قدرت پايدار، عملكرد قابل اعتماد، بدون مواد مصرفي، بدون نياز به تعمير و نگهداري و عمر طولاني است. عمليات راحت، ماشينكاري انعطاف پذير اين دستگاه باعث شده مانند يك شريك خوب براي صنايع دستي چوبي شخصي‌سازي شده، هنرها، نشانه‌ها، آرم‌ها، حروف، جعبه‌ها، هدايايي با تخته سه لا، بامبو يا ام دي اف باشد.

حداكثر عمق دستگاه برش ليزر co۲ به مواد چوب و قدرت ليزر بستگي دارد. اگر چوب خيلي ضخيم باشد، مي‌توانيد سرعت برش را كم كنيد، اما ممكن است باعث سوختن چوب شود. براي عمليات خاص سعي كنيد از لنزهاي سايز بزرگ استفاده كنيد و از روش برش مكرر استفاده كنيد. بعد از حكاكي ليزري چوب، عموماً احساس سوزش با رنگ پايه چوب و زيبايي هنري اصيل وجود دارد. سايه رنگ به قدرت ليزر و سرعت حكاكي بستگي دارد. اما برخي از چوب‌ها نرم‌تر هستند و به هر حال نمي‌توانيد رنگ آن را تغيير دهيد. براي رنگ‌آميزي محصول نهايي مي‌توان از رنگ‌هاي اكريليك استفاده كرد.


 
مرحله ۱: خريد دستگاه برش ليزري يا حكاكي ليزري براي چوب
دستگاه ليزر CO۲ را مي‌توان به توان‌هاي ليزر مختلف، انواع ميز، اندازه ميز و برخي از قطعات اختياري مانند نصب روتاري، ميز بالا به پايين و … مجهز كرد.

البته دستگاه ليزر CO۲ خانگي و تمام ورق مي‌تواند تمام كارهاي حكاكي و برش را با توجه به توان ليزر انجام دهد.

مرحله ۲: تنظيم حكاكي يا برش ليزري براي چوب
دستگاه ليزر CO۲ شما بايد داراي تنظيمات پيشنهادي براي حكاكي يا برش مواد مختلف و ضخامت‌هاي مختلف باشد. همچنين بايد بتوانيد اين تنظيمات را در رايانه يا دستگاه ليزر خود بارگيري كنيد و آنها را به عنوان تنظيمات از پيش تعيين شده ذخيره كنيد. مطمئن شويد كه فايل‌ها را چيزي نام‌گذاري كنيد كه منطقي باشد تا بتوانيد به راحتي آنها را پيدا كنيد. بنابراين دفعه بعد كه نياز به حكاكي روي چوب جامد يا برش تخته سه لا ضخيم داريد، فقط مي‌توانيد پيش‌تنظيمات آن‌ها را پيدا كرده و بارگذاري كنيد.

مرحله ۳: تهيه فايل‌هاي برش حكاكي ليزري براي چوب
براي حكاكي و برش ليزري از فايل‌هاي وكتور و فايل‌هاي بيت‌مپ استفاده مي‌شود. فايل‌هاي برداري فرمول‌هاي رياضي تعيين خطوط، دايره ها و … هستند كه توسط اتوكد، illustrator، Inkscape يا CorelDRAW ايجاد مي‌شوند. فايل‌هاي بيت مپ مجموعه‌اي از پيكسل‌هاي مجزا هستند كه شامل فايل‌هاي Adobe Photoshop، عكس‌هاي ديجيتال، JPG و غيره مي‌شود. با دستگاه برش ليزري CO۲، مي‌توانيد با فايل‌هاي برداري يا بيت مپ حكاكي كنيد، فقط مي‌توانيد با يك فايل برداري برش دهيد.

مرحله ۴: تست حكاكي ليزري برش چوب
حتي زماني كه پيش تنظيمي براي حكاكي و برش داريد، بايد قبل از شروع پروژه نهايي يك تست انجام دهيد. سپس مي‌توانيد ببينيد كه آيا قبل از شروع كار كامل نياز به افزايش يا كاهش قدرت ليزر داريد يا نه. هيچ چيز بدتر از اين نيست كه مواد را از ليزر بيرون بياوريد و بفهميد كه تا آخر حكاكي نشده يا بريده نشده است.

مرحله ۵: شروع پروژه‌هاي برش چوب يا حكاكي نهايي با ليزر
تمام كارهاي مقدماتي انجام شده و مي‌توانيد پروژه‌هاي برش و حكاكي ليزري خود را شروع كنيد.

نكات:

۱. حكاكي ليزري به اين معني است كه هد ليزر از چپ به راست در سراسر منطقه كار حركت مي‌كند و تا زماني كه پروژه را حكاكي كند تكرار مي‌شود. برش ليزري به اين معني است كه پرتو ليزر فقط خطوط طرح‌هاي برش ليزر را رديابي مي‌كند.

۲. انواع چوب براي برش حكاكي ليزري عبارتند از: چوب نرم، چوب سخت، چوب مخروطي، روكش، تخته سه لا، ام دي اف (تخته فيبر چگالي متوسط).

مرحله ۶: هشدارها 
هنگام كار با دستگاه برش و حكاكي ليزري، بايد به برخي هشدارها و احتياط ها توجه كنيد.

۱. دستگاه برش حكاكي ليزري بايد با استفاده از سيم مسي به زمين ارت متصل شود. همچنين توصيه مي‌شود قاب دستگاه برش حكاكي ليزري را با سيم مسي به قاب كامپيوتر متصل كنيد.

۲. اجازه دهيد آب براي چند دقيقه به گردش درآيد تا اجزاي فلزي و شيشه اي با دماي جديد سازگار شوند.

۳. دماي آب خنك كننده بايد از ۵ ℃ تا ۲۵ ℃ باشد. دماي آب را اغلب چك كنيد تا مطمئن شويد كه دما گرم نمي‌شود.

۴. در حين انجام تراز، از سيستم كنترل براي حركت دادن هر محور … استفاده كنيد يا سيم‌هاي موتور را از تقويت كننده ها جدا كنيد. حركت دستي محور با سيم‌هاي موتور متصل مي‌تواند باعث فيدبك الكتريكي به تقويت كننده شود و باعث آسيب به قطعات الكتريكي داخل شود.

۵. حتماً دستورالعمل نصب تيوب ليزر را به دقت دنبال كنيد.

۶. مواد قابل اشتعال را در دستگاه ليزر قرار ندهيد. در صورت استشمام گاز قابل اشتعال در هوا از ليزر استفاده نكنيد.

۷. قبل از تراز كردن مناسب پرتو ليزر سعي نكنيد برش يا حكاكي كنيد.

۸. از يك برنامه نگهداري مناسب براي تميز كردن و روغن كاري دستگاه ليزر پيروي كنيد.

۹. لنز و آينه‌ها را تميز نگه داريد.

۱۰. دستگاه حكاكي و برش ليزري را با فشردن توقف اضطراري روشن كنيد، نور داخلي را تست كنيد، سپس دكمه توقف اضطراري را رها كنيد تا كل برق دستگاه فعال شود.

۱۱. منبع تغذيه، اجزاي الكتريكي و تمام سيم ها بايد خشك بمانند.

اگر بعد از خواندن مقاله بالا تصميم به خريد دستگاه برش ليزر چوب گرفتيد، شركت پرتو پديده رايمون توليدكننده تخصصي دستگاه برش ليزر تمام ورق و خانگي با بالاترين كيفيت همراه با يكسال گارانتي و ده سال خدمات پس از فروش است. همچنين تامين كننده انواع قطعات دستگاه برش ليزر فلزات و غيرفلزات نيز است. براي اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما در ارتباط باشيد.


برچسب: دستگاه برش ليزر چوب، دستگاه برش ليزر ام دي اف، خريد دستگاه برش ليزر چوب، قيمت دستگاه برش ليزر چوب، دستگاه برش ليزري، دستگاه برش و حكاكي ليزر چوب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ شهريور ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۵۴:۲۹ توسط:غزاله عليزاده موضوع: دستگاه برش ليزر خانگي نظرات (0)